Praktijklijn
026 - 4438777

Klachten

Heeft je een klacht? Blijf er niet mee rondlopen.

1. Bespreek jouw klacht met jouw verloskundige

Het is belangrijk dat je je goed voelt bij jouw verloskundige. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en jouw kindje goed te begeleiden. Zit je met vragen? Met twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons dan. Liefst zo snel mogelijk, maar ook als je er al een tijdje mee rondloopt. Dan praten we er samen over en proberen we er snel iets aan te doen. Misschien kunnen we een misverstand uit de weg ruimen of je geruststellen. Of op een manier gaan werken waar jij je prettiger bij voelt.

Wij maken graag een aparte afspraak met jou. Dan hebben we rustig de tijd om te praten. Als je het lastig vindt om zo'n gesprek te voeren, dan kun je iemand die je vertrouwt meenemen naar dit gesprek.

2. Schakel een klachtenfunctionaris in

Wil je meer weten over je rechten of wil je advies? Of wil je je klacht eerst met iemand anders bespreken? Of vind je het prettig als iemand je helpt bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris.

De klachtenfunctionarissen zijn onpartijdig. Zij bespreken met jou waarover je ontevreden bent en wat je zou willen bereiken met je klacht. Zij adviseren je wat je kunt doen. Zij helpen je ook om het gesprek met ons aan te gaan als je dat moeilijk vindt. Of om een brief te schrijven over jouw klacht. De klachtenfunctionaris kan jou en ons helpen om samen een oplossing te zoeken. Alles wat je aan de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk.

Contact met de klachtenfunctionaris

Neem contact op met een klachtenfunctionaris via https://klachtverloskunde.nl

De verloskundige probeert, eventueel samen met de klachtenfunctionaris, jouw klacht binnen zes weken af te handelen. Binnen deze periode ontvang je van ons bericht over wat wij gedaan hebben met jouw klacht.

Als je er met de verloskundige en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit komt, kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of jouw klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak.

Kijk voor meer informatie op de website van de Geschilleninstantie:  https://geschilleninstantieverloskunde.nl

 

 

  • BIG nummer Jeanine van der Ven: 89020554403
  • BIG nummer Ela Vister: 19911568103
  • BIG nummer Elke Smink: 29915053303